Foto_Jaap-Bonker

26 mei a.s. komt Jaap Bönker met zijn verzameling Bijbelse voorwerpen naar de seniorenmiddag.

Voor deze middag zijn  ook andere  belangstellenden vanuit de gemeente hartelijk welkom als ook mensen ‘van buiten’.

De senioren en belangstellenden kunnen dus – zoals eigenlijk altijd het geval is –  buren, vrienden enz. meenemen.

Over Jaap Bönker

“Ook verzamel ik al meer dan 20 jaar allerlei gebruiksvoorwerpen die in de Bijbel genoemd staan. Inmiddels heb ik zo’n 400 voorwerpen die ik met lezingen laat zien, proeven, horen en ruiken. Ik vertel daarbij de achtergrond van de voorwerpen met als doel mensen mee te nemen in de cultuur van de Bijbel. Ik breng mensen terug in de tijd van Abraham en vertel over het leven, gebruiken en gewoonten.
De lezingen gaan over hoe is de Bijbel ontstaan, schrijven, een ploeg, een wijnzak, een maalsteen, een kamelenzadel, muziekinstrumenten, gebedsriemen, wannen, een dorsslee, handelsroutes, parfums, wierook, mirre, een ezelskaak, een slinger, wapens, en noem maar op.” – Bron: www.jaapbonker.com

Een dergelijke lezing komt Jaap dus geven bij de seniorenmiddag van de Christengemeente Purmerend op  26 mei a.s. in de Christelijk Gereformeerde Kerk “De Schuilplaats”; Rivierenlaan 283 te Purmerend.